Måndag

Hello måndag idag .. på torsdag åker vi till Billdal med Corre och Vivvi och på torsdag åker mamma och pappa till Frankrike.
Vivvi reds ca 1 timma i ridhuset idag, var duktig tycker jag.
Rozie har ridits på fältet tillsammans med Vendela och Corre.
Basse har longerats för andra gången med sadel på och det gick jättemycket bättre denna gången! Lite bus men inte alla lika mycket. Framsteg!

En sak jag reflekterat över på senaste tiden är att jag rider nästan bara på rakt spår med mina hästar. När de är nysladdat i ridhuset syns det ännu tydligare, spåren är bara runt fyrkanten och ca 1 m innanför spåret. Jag tror att om hästarna jobbas i ett friskt tempo på rakt spår så kommer bjudningen och sen är de väl igång och genomridna när man väl börjar jobba dom ordentligt.
Samma när jag rider på fältet. Så dumt att sitta på volter där när man verkligen kan ta vara på sträckorna rakt fram. Rozie var superfin idag. Märker man att de byter galopp på rakt spår så är hästen förmodligen inte i balans eller helt på bakbenen. Då får man försöka få de mer rakriktade och arbeta med bakbenen under sig.
Dagens reflektion :)

hästar | |
Upp