Glömd

Ja jag glömmer bloggen lite nu när jag inte bloggat på länge..! Så dåligt är det ändå inte va?
Eftermiddagen var bra, Vendela klippte rozie, jag longerade basse idag igen som var jätteduktig idag! Skönt att han inte var lika busig som igår iaf. Sen efter det fick han stå med sadel på en timma typ. Ska bli så spännande att börja jobba med honom. Så fin. Alltså hans trav, helt lovely!
Sen red jag Stella och Belle. Båda i skogen med trav och galopp på traktorvägen. De är så underbara mina bebishästar. De tuffar på helt själva i skogen utan att blinka.
Jag vet så långa duktiga ryttare som aldrig rider ut på sin hästar för de är så vilda, de är ju förmodligen vilda för de aldrig fått göra det och jag märker att mina hästar ÄLSKAR det och de får de att vara positiv till de mesta. Jag rider mer på fält och i skogen med mina bebisar än på ridbana osv.
Sen hjälpte jag Victor med Diego 3 år som nyss blivit inriden. Han var pigg idag och jag kan inte sluta skratta åt dom när Diego får rycket och springer med svansen mellan benen och halvt tvångar medans Victor försöker korta tyglarna och ser livrädd ut haha så kul. Det går ju bra än så länge i alla fall! Nya hästis är supergo i alla fall. Verkar så himla snäll o rar. Fick massa mys, slicksten o massage.
Här nere är han!

hästar | |
Upp