Friiiiyay

Dagen går i ett men de gillar jag!
Gick ner o skulle släppa ut i hagen vid åtta och ser att vivvis öga är värre. Så vi ringer kliniken direkt som egentligen inte har tid men som vanligt fixar allt för oss vilket är underbart! Så jag åker dit och de går in o rengör tårkanalen på vivvi. Carina tycker också det är skumt med henne öga för man vet inte vad orsaken är, det är inte stopp i tårkanalen, det kommer inte ut massa skit, se är inget skräp i ögat eller inåtväxande hårstrån som skulle kunna irritera. I alla fall hoppas vi det blir bra denna gången, men jag är tveksam tyvärr.
Sen då, smart som jag är så skulle vivvi klippas idag. Men när hon var drogad där så passade jag på, i perfekt ljus och en urlugn häst. Det blev såå snyggt!!
Sen hem o äta lunch. Ut i skogen med rozie och Richie. Klättrade lite och galopperade på fältet. Det gick bra även för mig o Richie.
Sen provade vi massa täcken till vivvi så hennes man inte ska bli skavd. Ska även visa vad jag gjort för hemmameck på hennes pyjamas nu ... Allt för prinsessan <3
Alla hästar är mysta med, oljade hovar och fina i man o svans.
Jag har fyllt vatten till alla hästar i hagen. Kan faktiskt visa vår smarta lösning för det, istället för att bära massa dunkar o fylla med så har vi löst det väldigt bra och det underlättar för kroppen.
Jaa, nu klipper Victor corre med vår nya klippmaskin som verkar suuuper, ska snart gå ner igen för Stella ska visas idag. Sen tävling på söndag med henne. De fixar hon ju.

KOLLA HUR VACKER!!
Uteritt på rozie som alltid vill gå först o visa vägen. Richie följde snällt efter.
Min ursmarta lösning till vivvi, så hennes man inte ska slitas av alla halstäcken. Hoppas det håller och att manen inte förstörs nu i alla fall!
Och sist men inte minst Belle, som vanligt har hon mat o hela ansiktet och ser halv efterbliven ut. Charmigaste hästen jag haft. Skrattar åt henne så fort jag ser henne eller tänker på henne <3
hästar | |
Upp