Framsteg är underbart.

Därför är det så sjukt kul med unghästar. De utvecklas från dag till dag!!
Tredje gången i Basses liv han longerades med sadel på idag och han var sååå snäll och duktig. Inte någon bock alls idag i början. Min nackdel är bara att när det går bra vill jag mera. Så provade att släppa ner stigbyglarna så de fick "fladdra" gick superbra i trav men busig i galopp. Då får man backa något steg. Nej bara så kul, detta kommer bli så bra <3
För övrigt har jag ridit 6 hästar idag, en har longerats och en ridits av Vendela.
Hoppade ju Lisas hästar i förmiddags, gick okej. Sådär med ena och super med andra, som sagt är det mycket svårare inomhus och speciellt dom lite mer ostyriga hästarna.
Hoppade rozie för första gången på väldigt väldigt länge. Supersnabbaräzerrozie.
Sen hoppade jag Richie för första gången och det gick bra! Så om någon där ute söker en suuuperbra allround häst så har jag en här! Hoppar allt man styr på, hoppade trekombination för första gången och det var lite vingligt första gången men inga problem alls!
Sen var det vivvi som skuttade lite och det kändes fantastikt bra!!! Så skönt så hoppas den känslan håller i sig i helgen. För imorgon åker vi.

hästar | |
#1 - - Anita:

Så fin häst :D

Upp